API плагин. WordPress REST API — для чего и что это такое? Подключение стороннего api плагина майнкрафт

Excellent for ERP integration

This plugin is EXCELLENT, very useful to sync nopCommerce with ERP systems. It is, however, not complete and a little outdated. Download the source code and sample application from GitHub to add missing code.

MY PERSONAL EXPERIENCE

I used it for a customer that has been running a physical store for years and has only recently asked me to create the eCommerce site.
He already has a highly customized ERP system for maintaining commerce data, with more than 300 tables, including products and customers.
So although nopCommerce has a wonderful Admin panel he considered it an overhead maintaining two systems and asked me how long it would take to build an automatic one way sync mecchanism from his ERP to NopCommerce, for now constantly updating product prices and quantities.
I said I honestly didn"t know, I"d take one day to do some analysis, see what plugins were available and give him a more precise estimate by the end of the day.
Luckily I found this amazing plugin, downloaded the source code and accompanying sample. The API is easy to change as you simply mimic the database structure to provide any missing functionality. The sample is tougher as it"s very basic, but it does show how to call the API functions and how the token authentication mechanism works.
This is what I personally did:
1) Copied the sample MVC web application on a server on the intranet with IIS and created a CNAME record so that it could be accessed as http://nopSync
2) Gave it the same "look and feel" as the nopCommerce Admin panel by doing "view source" and referencing most of the same css files
3) Removed the login form and session variables, hard coded credentials in web.config and automatically authenticated on load
4) Used a SQL script to insert SKU and Manufacturer for all nopCommerce products. These two combined fields were my key to uniquely match products between the two systems
5) The api provides a "list" function to select all products but updates are performed one by one.
I could have read all the products and then with a loop accessed the ERP system each time, checking the price and quantity and updating nopCommerce if there were differences.
However, I considered it more performant to read all the nopCommerce data into a local database PRODUCTS table with a DoesItRequireUpdating flag by default equal to false.
The benefit of this was that the ERP system would only be accessed once. With a single query on the PRODUCTS table using a JOIN on ERP database tables I was able to update PRODUCTS prices, quantites and flags and subsequently call the update API once for each product with flag set to true.
6) I allowed for both manual and automatic syncronization. Manual by inserting a link to http://nopSync in the Admin panel menu and automatic by using a scheduled task to repeatedly call the web sample.

When the customer asked me, at the end of the day, how many days it would take to build the ERP syncronization, I said that thanks to SevenSpikes API plug it was online and syncronizing. Thanks SevenSpikes!!

Плагин представляет собой динамически загружаемую библиотеку (DLL). После установки программы все плагины, входящие в дистрибутив, помещаются в каталог c:\Program Files (x86)\Common Files\Soft Gold\Inventory 14\Plugins\... Расширение *.abl необходимо для автоматической загрузки плагина из указанного каталога при запуске приложения. Плагин также можно загрузить из любого другого места на диске, указав в настройках путь поиска.

Инициализация API плагина

{ Delphi VCL Extensions }

{ Plugin interface for ABViewer/Inventory }

{ Copyright (c) 2002-2010 SoftGold software company }

{************************************************************}

unit sgPluginItem;

interface

implementation

XMLDocRef: IXMLDocument = nil;

ClientRef: IXMLNode = nil;

P: Pointer = nil;

PluginsHostWnd: HWND = 0;

PluginsHostWndName: string = "";

XMLAtomString: string = "";

procedure InitializeDoc;

begin

// получение уникального имени класса окна с параметрами

PluginsHostWndName:= Format("TsgPluginsHost:%.8X:%.8X", );

// нахождение непосредственно окна

PluginsHostWnd:= FindWindow(PChar(PluginsHostWndName), nil);

If PluginsHostWnd <> 0 then

Begin

// получение строки атома для получения параметра xml документа

XMLAtomString:= Format("XMLOfs%.8X%.8X",

XMLDocRef:= IXMLDocument(GetProp(PluginsHostWnd, PChar(XMLAtomString)));

If Assigned(XMLDocRef) then

Begin

// добавление элемента в список

ClientRef:= XMLDocRef.DocumentElement.ChildNodes.ChildNodes.AddChild(sClient);

// инициализация адреса функции Invoke

ClientRef.ChildValues["Invoke"] := IntToId(Integer(@Invoke)); // шестнадцатиричное $XXXXXXXX

End;

End;

end;

initialization

CoInitialize(P);

InitializeDoc;

Настройка и запуск демонстрационной версии плагина

Демонстрационная версия плагина настраивается автоматически при установке программы и подключается сразу после запуска Inventory. В состав пакета входит исходный текст компонента (имя проекта sgPlugin.dpk) и демонстрационная версия плагина (имя проекта plug1.dpr ).

Порядок запуска плагина из режима отладки:

▪ Открыть C:\Users\USER_NAME\Documents\Inventory 14\Plugins\Source\Delphi\Demos\Plug1\plug1.dpr

▪ Установить в опциях проекта:

Search Path : «..\..\Components\PlugItem»;

Output derectory , например: «c:\Program Files\Common Files\Soft Gold\Inventory 14\Plugins»;

Host application , на вновь установленное приложение, например: «c:\Program Files\Soft Gold\Inventory 14\Inventory 14.exe».

▪ Запустить на выполнение.

Для использования компонента в designtime необходимо открыть, перебилдить и инсталировать C:\Users\USER_NAME\Documents\Inventory 14\Plugins\Source\Delphi\Components\PlugItem\sgPlugin.dpk . После инсталяции компонента, в палитре компонентов Delphi, на закладке Soft Gold появится компонент TsgPluginItem, который можно использовать в designtime, т.е. помещать на форму.

Plugins are a key piece of the webpack ecosystem and provide the community with a powerful way to tap into webpack"s compilation process. A plugin is able to hook into key events that are fired throughout each compilation. Every step of the way, the plugin will have full access to the compiler and, when applicable, the current compilation .

For a high-level introduction to writing plugins, start with writing a plugin .

Let"s start by going over tapable utility, which provides the backbone of webpack"s plugin interface.

Tapable

This small library is a core utility in webpack but can also be used elsewhere to provide a similar plugin interface. Many objects in webpack extend the Tapable class. The class exposes tap , tapAsync , and tapPromise methods which plugins can use to inject custom build steps that will be fired throughout a compilation.

It is possible to customize the printed output by passing different arguments to the reportProgress function of ProgressPlugin .

To report progress, a plugin must tap into a hook using the context: true option:

Compiler. hooks. emit. tapAsync ({ name: "MyPlugin" , context: true } , (context, compiler, callback) => { const reportProgress = context && context. reportProgress; if (reportProgress) reportProgress (0.95 , "Starting work" ) ; setTimeout (() => { if (reportProgress) reportProgress (0.95 , "Done work" ) ; callback () ; } , 1000 ) ; } ) ;

The reportProgress function may be called with these arguments:

reportProgress (percentage, ... args) ;
  • percentage: This argument is unused; instead, ProgressPlugin will calculate a percentage based on the current hook.
  • ...args: Any number of strings, which will be passed to the ProgressPlugin handler to be reported to the user.

Note that only a subset of compiler and compilation hooks support the reportProgress function. See ProgressPlugin for a full list.

Logging

Logging API is available since the release of webpack 4.37. When logging is enabled in stats configuration and/or when infrastructure logging is enabled, plugins may log messages which will be printed out in the respective logger format (stats, infrastructure).

  • Plugins should prefer to use compilation.getLogger("PluginName") for logging. This kind of logging is stored in the Stats and formatted accordingly. It can be filtered and exported by the user.
  • Plugins may use the compiler.getInfrastructureLogger("PluginName") for logging. Using infrastructure logging is not stored in the Stats and therefore not formatted. It"s usually logged to the console/dashboard/GUI directly. It can be filtered by the user.
  • Plugins may use special fallback logic for detecting logging support compilation.getLogger ? compilation.getLogger("PluginName") : console to provide a fallback for cases when an older webpack version is used which does not support getLogger method on compilation object.

Next Steps

See the compiler hooks section for a detailed listing of all the available compiler hooks and the parameters they make available.

By Yandex.
It"s a web service, so you don"t need to add that.

Server owners need a special key to enable this plugin.
Login to the Yandex website and then obtain this key , then put it in the API"s config.
Please note that the free key supports "only" 10,000,000 characters every month, but you can create how many keys you want.

These are the avaible languages:

SpoilerTarget">Spoiler

AZERBAIJAN
ALBANIAN
ENGLISH
ARABIC
AFRIKAANS
BASQUE
BELARUSIAN
BULGARIAN
BOSNIAN
WELSH
HUNGARIAN
VIETNAMESE
HAITIAN
GALICIAN
DUTCH
GREEK
GEORGIAN
DANISH
INDONESIAN
IRISH
ITALIAN
ICELANDIC
SPANISH
KANNADA
CHINESE
KOREAN
LATIN
LITHUANIAN
MACEDONIAN
MONGOLIAN
GERMAN
NEPALI
NORWEGIAN
PERSIAN
POLISH
PORTUGUESE
ROMANIAN
RUSSIAN
SERBIAN
SLOVAKIAN
SLOVENIAN
SUNDANESE
TURKISH
UZBEK
UKRAINIAN
FINNISH
FRENCH
HINDI
CROATIAN
CZECH
SWEDISH
SCOTTISH
ESTONIAN
JAPANESE

When you join the server, your language is the server language.
To change it, just type /lang (permission: translator.lang ) and select your language from the menu.

If you don"t know how to add dependencies, read here.

Developer
Be sure you are using Java >= 8.
Add the JAR to your build path. Then set the "Manual Manifest" setting and create your MANIFEST.MF to the project. Write:

Main-Class: your.package.Class
Class-Path: ..\lib\Translator.jar

Server owners
Be sure you are using Java >= 8.
Create a folder named lib in the main server root, and put here the JAR.
Also, you need to put it in your plugins folder.

//Sending a message translated automatically to the player language
p.sendMessage("§a" + Translator.translate("Hello!", p));

//Sending a message translated manually
p.sendMessage("§a" + Translator.translate("Hello!", Language.ENGLISH, Language.ITALIAN));

//Getting the server language
Language serverLang = Translator.getServerLanguge();

//Getting player"s language
Language playerLang = Translator.getPlayerLanguage(p);

  • If you reload the API while a plugin that uses it is enabled, it will crash. To fix manually, unload the plugin, reload the API and load the plugin
  • Color codes are not supported. To use them see the examples above
  • Little lag (the API needs to translate the original text and receive JSON)

If you have any problem, write a post in the discussion or contact me via private messages. I will not reply to bug reports on the reviews section.

Currently there are not plugins that are using this API. If you are using it, tell me it and I will add it here

Recent Reviews

  1. Version: 1.0

    Grande frate! Ho letto Powered by Gamehosting, quindi penso tu sia italiano? se si: sai perché da questo errore all" avvio?

    P.s (ho letto impossibile trovare il percorso specificato, ma la cartella ci sta)

    : java.io.IOException: Impossibile trovare il percorso specificato
    : at java.io.WinNTFileSystem.createFileExclusively(Native Method)
    : at java.io.File.createNewFile(Unknown Source)
    : at eu.iamgio.translator.UsersFileLoader.loadRegisterFile(UsersFileLoader.java:21)
    : at eu.iamgio.translator.Translator.onEnable(Translator.java:35)
    : at org.bukkit.plugin.java.JavaPlugin.setEnabled(JavaPlugin.java:321)
    : at org.bukkit.plugin.java.JavaPluginLoader.enablePlugin(JavaPluginLoader.java:340)
    : at org.bukkit.plugin.SimplePluginManager.enablePlugin(SimplePluginManager.java:405)
    : at org.bukkit.craftbukkit.v1_8_R3.CraftServer.loadPlugin(CraftServer.java:357)
    : at org.bukkit.craftbukkit.v1_8_R3.CraftServer.enablePlugins(CraftServer.java:317)
    : at net.minecraft.server.v1_8_R3.MinecraftServer.s(MinecraftServer.java:414)
    : at net.minecraft.server.v1_8_R3.MinecraftServer.k(MinecraftServer.java:378)
    : at net.minecraft.server.v1_8_R3.MinecraftServer.a(MinecraftServer.java:333)
    : at net.minecraft.server.v1_8_R3.DedicatedServer.init(DedicatedServer.java:263)
    : at net.minecraft.server.v1_8_R3.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:525)
    : at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

  1. Полное руководство по настройке WordPress API, часть 1: введение

Сейчас самое время становиться профессиональным разработчиком под платформу WordPress. Будь то разработка по заказу клиента или создание тем и плагинов, сегодня есть спрос на все, что касается данной тематики.

WordPress имеет отлично написанную документацию по API для разработчиков вне зависимости от уровня их подготовки. Но это не отменяет необходимость накопления практического опыта в сфере разработки под данную CMS.

Как и в большинстве случаев в сфере веб-разработки, если что-то работает, то это не значит, что это сделано абсолютно правильно. Поэтому мы, как разработчики и своего рода ремесленники, озадачены тем, чтобы быть уверенными в том, что то, чем мы занимаемся, делается правильно.

Множество исходных кодов тем и плагинов показывают, что разработчики продолжают делать то, что работает, однако оно сделано далеко не самым эффективным образом. Это особенно актуально для опций тем, страниц меню, механизмов валидации и тому подобного.

И мы хотим это остановить.

В данной серии статей, мы собираемся глубоко заглянуть в сердце WordPress Settings API . Мы разберемся, в чем состоит проблематика вопроса и почему это важно, а также научимся правильно использовать данный API.

Наша основная цель состоит в том, чтобы научиться грамотно настраивать Settings API (Программный интерфейс настроек, далее Settings API) вне зависимости от уровня вашей подготовки. К концу серии, вы получите глубокое, целостное понимание и разберете практические примеры того, как на практике правильно использовать этот API.

Чтобы успешно пройти все этапы, нам нужно начать с абсолютного нуля. До написания какого-либо кода и разбора примеров, нам необходимо познакомиться с Settings API – узнать что это, и для чего предназначено.

Определение термина «Settings API»

По своей сути, Settings API это набор функций, предоставляемый WordPress, который упрощает процесс создания меню, страниц настроек, а также сохранения, валидации и извлечения введенных пользователем данных.

Звучит просто, не так ли?

В этом цикле статей мы подробно изучим каждый аспект. А от этого несложного определения мы можем отталкиваться в нашей дальнейшей работе.

Почему следует использовать Settings API?

После того, как мы выяснили, что такое Settings API, давайте посмотрим, почему же мы собираемся его использовать вместо собственноручно написанных процедур обработки пользовательского ввода, сериализации (процесса превращения какой-либо структуры данных в последовательность битов) и валидации.

Взаимодействие с ядром WordPress

Settings API разработан создателями платформы WordPress, чтобы упростить создание расширений. Поэтому, вполне логично использовать функции, предоставляемые этим API.

Конечно, можно обойти Settings API и, методом грубой силы, реализовать собственный функционал, и никто не сможет этому помешать, однако это требует лишней работы, и чревато несоблюдением рекомендаций команды разработчиков ядра WordPress, что в конечном итоге может привести к ошибкам в панели управления.

Использование инструмента, созданного разработчиками для разработчиков, гарантирует, что мы будем взаимодействовать с ядром правильным путем.

Бесплатные стандартные возможности

Использование Settings API это не только гарантия того, что разработка будет вестись правильным способом. Также, это уверенность в том, что интерфейс пользователя будет следовать традициям платформы, а данные будут обрабатываться механизмами, аналогичными тем, которые используются в самом WordPress. Кроме того, это может сэкономить кучу времени.

Когда вы начинаете создавать свои интерфейсы по тем же принципам, которые используются в WordPress и будете использовать в своей работе Settings API, ваши продукты будут получаться тесно интегрированными с CMS.

Это означает, что когда пользователи будут работать с вашими творениями, то почувствуют себя в своей тарелке – им все будет понятно. У них будет возникать ощущение, что они изменяют системное дополнение, созданное разработчиками WordPress.

По правде говоря, использование «родных» стилей WordPress не касается напрямую Settings API и относится немного к другой теме, но такой аспект Settings API, как создание страниц меню, предполагает использование нативных стилей WordPress.

Разве нет смысла в том, чтобы придерживаться единого стиля?

Более безопасно, более устойчиво

Используя преимущества встроенных в WordPress функций, вы можете быть уверены, что процедуры сохранения, извлечения и валидации будут проходить без проблем. Settings API предоставляет множество функций, использование которых безопасно для функционирования ядра.

В конце концов, Settings API подчиняется тем же правилам и принципам, что и WordPress API. Также, при обновлении CMS, функции Settings API также будут устаревать. Вам нужно будет какое-то время, чтобы обновить ваш проект ДО того, как несовместимость скажется на его работе.

Что дальше?

Теперь, вы должны иметь общее представление том, что такое Settings API и почему стоит использовать его при создании тем и плагинов.